19 januari

Yeyy! Imorgon fyller jag år, 16 faktiskt! Känns inte annorlunda på något sätt men vi kör alltid stenhårt på rosa operatårta på morgonen och present, sen på helgen kommer hela släkten (ja, de som inte bor tjugo mil härifrån) och grattar mig och morfar kommer några dagar senare.. Känns lite tråkigt hur utspridd min släkt är, min faster Kristina aka Kinga bor i Huddik med hennes barn alltså mina kusiner! Min farfar och hans fru maggan, mina två farbröder och andra kusin Robert bor i Malå. Min tredje farbror bor i spanien även mina två andra kusiner, alltså Matthew and Aaron som jag ska bo hos i sommar! De som alltid kommer på julen, födelsedagar och sådant är mormor & Anders, morfar, johans mormor och mamma som jag inte är släkt med. Uppskattar dom till tusen men ibland blir jag ledsen när jag inte är nära hela min släkt, speciellt i tider som julafton eller som nu- ens födelsedag.

Nu ska jag inte vara dryg. Det kommer bli kul endå! Haha kom just ihåg alla pinsamma skolminnen ända sen man var liten. När jag gick på ersbodaskolan så hade vi en lärare som hette Janne som vi tyckte var as dryg eftersom han var värsta frilufts-äventyrsmänniskan och vi fyra tjejer (becca, arghavan, jag och maya) hade nog växt upp till lite för mycket Sex and the city tittande och trodde vi var tvättäkta Paris Hilton girls! Hur han än försökte så vägrade vi vara med. Så det slutade med att han tvingade med oss till nydalasjön och åka skridskor. Jag var något livrädd (hatar is, haft mardrömmar om cracking through ice for ever) och till våran säkerhet visade han ett slags halsband med två järnpiggar på. För om vi hade ramlat genom isen, så kunde man "kräla sig upp" med hjälp av dessa. Tröstande. Allt för många gånger har vi tvingats vada genom tvåmeters snö påväg till Skolskogen som vi fick utforska mer mil för varje gång.

Nu kanske jag är lite mer dramatisk än vad verkligheten var just med snön, men ni vet när man var liten och snön var höjd över halva kroppen! Goda tider. Har inga gammla bilder förutom dessa.

mamma
Älskade älskade Tyra! Jag kommer alltid älska dig så mycket. Jag saknar dej fortfarande hur mycket som helst. :(

Kommentarer
Postat av: maya

TRO MIG, DU ÖVERDREV INTE MED JANNE HISTORIEN HAHAHAA! :D

2011-01-18 @ 20:24:36
Postat av: Julia

HAHAHAHHA javet!!!!!!! Helt sjukt! Har du ett minne av att min fot hade förfryst och också tog han min fot i sin armhåla?

2011-01-18 @ 20:46:10
Postat av: julia

jag måste ha haft en mardröm eller nått. annars ej fresht. OMG HAHAHHA :(

2011-01-18 @ 20:46:55
Postat av: maya

HAN GJORDE DET MED ALLA!!!!!!!!!!!!!:O hahhahaah vi har typ ärr för livet.

2011-01-19 @ 16:28:39
Postat av: julia

är det....... SANT? :O:O:O haha TUR jag trodde jag var den enda med hans armjos på foten!!!

2011-01-19 @ 18:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0