GYMNASIEVAL

Tja!

Håller på tänka lite om vad jag ska välja till gymnasiet. Är lite intresserad av dans eftersom det verkar så kul att få dansa och göra mer saker med kroppen än att sitta vid en skolbänk. Det är bara att jag aldrig dansat förut och har inga kunskaper men det går nog bra! Det hade också varit roligt att ta till en lektion med musik - sång. Älskar att sjunga och tycker faktiskt mickar är så coola och underskattade! Just nu håller vi på med att göra olika sång och instrumentuppgifter på musiken som vi sen ska spela upp. Jag och Nina hakade direkt på att sjunga eftersom låten var så skön! Längtar tills nästa lektion! Iallafall, dans är verkligen ett alternativ! Det finns ju lite negativt med det och det jag tycker är tråkigast är att det bara kommer vara tjejer i klassen (oftast är det så tyvär). Tycker det är lite jobbigt för jag tycker oftast att killar är roligare och har skönare personligheter på alla sätt. Så känns det nu iaf! Senare kanske jag träffar en as bra bästis så jag ändrar åsikt, vem vet!


Det jag tycker verkar kul är modernt och jerkin´ woho! Helt olika men modernt verkar så vackert och jerkin är typ det roligaste och annorlundaste som finns men det går inte att ta lektioner i Sverige eftersom det var populärt i USA. Även där börjar det dö ut på ställen. Tråkigt! Ifall någon någonsin undrade vad tusan jerkin var när jag glatt pratade om det i skolan så finns några härliga videor här på favorit Jinsing kungen på alla slags danser! Okej det funkade inte att ladda upp dem men här är bilder och när det börjar fungera så gör jag ett inlägg!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0